Altijd vervelend wanneer de buitengegevens niet meer zichtbaar zijn op de binnenunit. Het kan zijn dat de units geen verbinding meer met elkaar hebben. 


Je kunt het beste de volgende stappen doorlopen:


  • Vervang de batterijen in de buitenunit (controleer of het zendlampje om de 45 seconden oplicht; is dit niet het geval, dan krijgt de buitenunit onvoldoende stroom en kan het dus met andere batterijen worden opgelost, of is de buitenunit defect)

  • Als dat niet helpt, haal bij beide units de batterijen eruit, leg de units naast elkaar, doe eerst de batterijen in de buitenunit en vervolgens in de binnenunit. Binnen het uur maken de units weer verbinding met elkaar.

  • Mocht dit ook niet helpen, dan zit er een defect in de buitenunit of staat de buitenunit te ver verwijderd van de binnenunit. Halveer de afstand tussen beide units om te kijken of dat het probleem is.

  • Een mogelijke oorzaak voor het uitvallen van de buitengegevens kan condensatie zijn, zelfs met goede bescherming. Een eerste stap om dit te verhelpen, is om de buitennunit voor een paar dagen op een donkere plaats binnen te leggen. Hierdoor kan eventuele condens verdampen en mogelijk de functionaliteit herstellen.


Als dit ook niet helpt, dan lijkt de buitenunit defect te zijn. Mocht het onder garantie vallen, dan kun je het weerstation aanmelden voor service bij je verkoper. 

Wanneer wij de verkoper zijn kun je hem aanmelden ter reparatie op onze website.


Mocht het niet onder garantie vallen, dan kun je op https://alectohome.nl/ controleren of de buitenunit nog beschikbaar is. Zoek op het typenummer van je weerstation en kijk of de buitenunit nog beschikbaar is.


Mochten er verder nog vragen zijn dan kun je altijd contact met ons opnemen.