Als de rookmelder een kort piepje geeft om de zoveel tijd, dan zou het zomaar kunnen dat de batterij aan vervanging toe is.


- Mocht u een rookmelder met vervangbare batterij hebben, dan kunt u het beste de batterij vervangen. Als dit niet helpt, dan kunt u het product aanbieden voor service binnen de garantieperiode bij uw verkoper.


- Mocht u een rookmelder zonder vervangbare batterij hebben, dan kunt u hiervoor uiteraard ook de garantieclaim indienen bij uw verkoper binnen de garantieperiode. 


Echter kan het ook betekenen dat er een vuiltje/stofje/insectje in de melder zit. Zie hiervoor onze andere FAQ met de melding 'vals alarm': vals alarm/piepjes  Maak de melder dus eerst goed schoon. 


Indien het probleem blijft aanhouden, en de rookmelder heeft nog garantie, dan kunt u de garantie claimen bij uw verkoper. Bewaar dus altijd goed uw aankoopbon. Voor melders met 10 jaar garantie heeft u ook altijd de aankoopbon nodig.


Wij hebben duidelijke afspraken met wederverkopers hierover zodat u z.s.m. verder geassisteerd wordt: https://alectohome.nl/pages/garantievoorwaarden


Aangezien het gaat om een veiligheidsproduct, helpen we mensen die problemen hebben met rookmelders graag zo snel mogelijk!


Indien u rechtstreeks bij ons heeft ingekocht kunt u de garantieclaim indienen via de volgende website: https://commaxx.easyrma.de/new.php?lang=nl