Heb je je camera of ander apparaat verbonden met je hoofdmodem of een router?
Als het een router is ipv een modem, kan het probleem hierin zitten.
Een router dient wel als een switch ingesteld te staan, inhoudende dat de functie DHCP (functie die ip-adressen uitdeelt aan apparaten in je netwerk) van een router uitgeschakeld dient te zijn.
Dit omdat een modem zelf ook DHCP heeft kunnen er fouten ontstaan in je netwerk door dubbel uitgedeelde ip-adressen of je camera wordt door je modem of router dan niet herkent.
Mocht je alleen gebruik maken van een modem, dan is het advies je camera op te zoeken in het netwerk overzicht van je modem.
Zodra je deze gevonden hebt, kan je de restricties op Unlimited zetten en de functie UPnP inschakelen.
Unlimited restricties geeft je camera meer vrijheden binnen je netwerk.
UPnP zorgt ervoor dat apparaten aangesloten in je netwerk luisterpoorten krijgen toegewezen t.b.v je firewall ter verbetering van de communicatie.
Je kan altijd nog je ip-adres van de camera instellen op Static, dan krijgt je camera altijd hetzelfde ip-adres toegewezen in je netwerk.
Daarnaast als je een Portforwarding in wil stellen, kan dit over poort 80 met een UDP protocol.
Hoe dit alles in te stellen in je modem kan je terug vinden in de bijgeleverde handleiding of navragen bij de leverancier van je modem.