Het stilstaan van het beeld kan aan de volgende dingen liggen:
- Je camera komt niet goed door je firewall. Zet UPnP (Universal Plug and Play) aan in je modem.
- Je bevindt je in een beschermt wifi netwerk met je smartphone. Sommige netwerken hebben een hogere beveiliging wat datastream kan bemoeilijken, schakel je mobiel over naar je mobiele internet.
- Je camera heeft niet genoeg "vrijheden" binnen je netwerk. Kijk in je modem in je netwerk omgeving, zoek je camera op en zet de restricties op Unrestricted.
- Je camera niet verbonden met je hoofdmodem, maar met een router of switch. Soms komt het voor dat routers of switches verkeerd ingesteld staan binnen een netwerk, het is dan lastig te bepalen voor ons wat er verkeerd ingesteld staat. Wij raden daarom aan je camera met je hoofdmodem te verbinden.
- Je hebt niet voldoende bereik met je smartphone. Bij een hoge camera resolutie wordt er veel data verbruikt, hiervoor heb je een goed bereik nodig.
- Je data limiet op je smartphone is bereikt. Sommige providers "knijpen"het data verbruik nadat je limiet bereikt is, dit zorgt ervoor dat filmpjes etc. langzaam of niet laden. Om data te besparen kan je je resolutie van de camera lager zetten.